Värikuulapeliä Pyhävuoren maastossa
Superpesismiehistön kesä on tiivistä harjoittelua, pelaamista ja rasituksesta palautumista. Aikaa muulle joukkueen yhdessä ololle on vaikea löytää. Ankkuri-joukkueen valmennusjohto oli kuitenkin päättänyt, että maanantaina 10.8 on aika tehdä jotain tavanomaisesta poikkeavaa. Suunta otettiin kohti metsää ja värikuulataistelua!
Hieno maasto, mahtava sää sekä Pohjanmaan Värikuulapelien erinomainen kalusto, joten olosuhteet olivat kohdillaan. Miehistö jaettiin kahteen joukkueeseen, vanhoihin ja nuoriin. Pelimuotona oli lipunryöstö. Vanhat hallitsivat taistelutantereen tapahtumia ja olivat koko ajan muutaman mättään mitan edelle nuoria. Selittelylle ei jäänyt sijaa, vaan vanhukset veivät kaikki erät tyylipuhtaasti kotiin. Värikuulasodan jälkeen suunnattiin takaisin urheiluhallille pesemään taistelumaalaukset pois. Sieltä jatkettiin Erno ja Satu Lassilan kotiin nauttimaan erinomaisesta ja runsaasta iltapalasta.
Vanhojen kapteeni Aki Orava:
Taistelu oli hikinen, mutta epätasainen. Sodassa paljastui sukupolvien välisiä eroja, nuoret sooloilivat yksilöinä ja vanhukset taas luottivat kollektiivin ja kaverin voimaan, samaan tapaan kuin 2015 vuoden Ankkurit. Nuoret kyhjöttivät mättään takana toivoen osuvansa metsässä aaveiden lailla liikkuneisiin vanhojen joukkueen taistelijoihin. Yllättävän nopeasti nuorison varusmies aikana saadut opit olivat unohtuneet. Isoimmat erot tulivat asenteessa, vanhat eivät lähteneet tähänkään kilpailuun muu kuin voitto mielessä. Summa summarum, kivaa ja kuumaa oli ja oikein mukava päivän- ja kesänpiristys. Kyllä leikki näin ”aikuisenakin” maistuu ja spekulointi oli kiivasta jokaisen erän jälkeen.
Nuorten kapteeni Henri Heikkinen:
Heti alussa vanhat näytti kaapin paikan ja rökitti meidät 100-0. Joten itsellä kävi mielessä että olisiko ollut mahdollista vähän sekoittaa porukoita, mutta päätin uskoa nuoriin että täältä noustaan ja mennään nuoruuden ja NEVAN innolla eteenpäin! Koko nuorten joukkueen mielestä maasto oli oikein hyvä ja vähän haastavakin. Joten tästä päätellen reissu oli loistava/onnistunut, kaikilla oli hauskaa, varsinkin vanhoilla kun pärjäsivät… and olisi mukavaa että tällaisia järjestettäisiin kauden aikana enemmänkin, saataisiin yhdessä oloa muuallakin kuin kentällä ja pelireissuilla ja siinä samalla mielikin kirkastuisi 🙂 Ja loppuun haluan sanoa että oli todella mukavaa että taistelun jälkeen oli ruokailu Ernon luona, jossa oli tarjolla erittäin erittäin hyvää hampurilaista.
Superpesis – Kempele haki niukan voiton Ankkureilta
Alajärven Ankkurit sai keskiviikkona vastaan Kempeleen Kirin Saltex Areenalle. Ottelu oli tiukkaa vääntöä. Kempele kuitenkin vei kaksi pistettä mukanaan voitettuaan ottelun jaksoin 0-1 (1-1, 4-5) Ottelun ensimmäinen jakso alkoi Ankkurien sisävuorolla ja ei parhaalla [...]
Sivusto jälleen normaalisti käytössä
Sivustollamme ilmenneiden teknisten ongelmien selvitys- ja korjaustyöt on saatu pääosin päätökseen, ja sivusto on jälleen normaalisti käytössä. Korjausten yhteydessä sivusto rakennettiin uudelleen puhtaalle pohjalle ja sen toiminta sekä tietoturva tarkistettiin. Sivuston sisältöjä on palautettu käyttöön [...]
Superpesis – Ankkurit nappasi pisteen hallitsevalta mestarilta
Alajärven Ankkurit ja Manse PP Tampereelta kohtasivat perjantaina aurinkoisella Saltex Areenalla. Ensimmäinen jakso oli Mansen täydellistä hallintaa. Toisella jaksolla Manse hallitsi alkua, mutta Ankkurit nousi rinnalle ja ohi. Manse oli kotareissa parempi ja voitto merkittiin [...]
Pesisliikkari ja pesiskerho alkaa viikolla 26
Suosittu kunnariketun pesisliikkari ja pesiskerho alkaa 22.6.2026 Pesisliikkari on tarkoitettu 4-7-vuotiaille lapsille ja Pesiskerhoon voi osallistua 8 - 11 - vuotiaat lapset. Pesiskerho vk 26 ja vk 27 (maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo [...]
Superpesis – Pattijoki otti Ankkureista voiton kotikentällään
Ankkurit matkasi tiistaina Pattijoen vieraaksi Miiluareenalle Raaheen. Aurinkoisessa kelissä käydyssä ottelussa Pattijoki oli parempi jaksoin 2-0 (3-1,4-2) Pattijoki ratkaisi ensimmäisen jakson viimeisessä vuoroparissa. Pattijoki sai ottelussa vahvan alun tilanteiden rakentelun suhteen. Ankkurien ulkopeli puolusti useamman [...]
Naisten Ykköspesis: Kaakosta mukaan tyhjä arpa
Ankkureiden Naisten Ykköspesis-joukkue matkasi viikonlopun alkajaisiksi kahden vierasottelun kiertueelle Lappeenrannan ja Haminan vieraiksi. Kumpikin ottelu jätti tuloksen valossa paljon parantamisen varaa, eikä piste tili karttunut pitkällä reissulla PESÄYSIT – AA 2-0 (6-2, 4-2) Kiertuneen avauspelissä [...]























