Värikuulapeliä Pyhävuoren maastossa

Superpesismiehistön kesä on tiivistä harjoittelua, pelaamista ja rasituksesta palautumista. Aikaa muulle joukkueen yhdessä ololle on vaikea löytää. Ankkuri-joukkueen valmennusjohto oli kuitenkin päättänyt, että maanantaina 10.8 on aika tehdä jotain tavanomaisesta poikkeavaa. Suunta otettiin kohti metsää ja värikuulataistelua!

Hieno maasto, mahtava sää sekä Pohjanmaan Värikuulapelien erinomainen kalusto, joten olosuhteet olivat kohdillaan. Miehistö jaettiin kahteen joukkueeseen, vanhoihin ja nuoriin. Pelimuotona oli lipunryöstö. Vanhat hallitsivat taistelutantereen tapahtumia ja olivat koko ajan muutaman mättään mitan edelle nuoria. Selittelylle ei jäänyt sijaa, vaan vanhukset veivät kaikki erät tyylipuhtaasti kotiin. Värikuulasodan jälkeen suunnattiin takaisin urheiluhallille pesemään taistelumaalaukset pois. Sieltä jatkettiin Erno ja Satu Lassilan kotiin nauttimaan erinomaisesta ja runsaasta iltapalasta.

Vanhojen kapteeni Aki Orava:

Taistelu oli hikinen, mutta epätasainen. Sodassa paljastui sukupolvien välisiä eroja, nuoret sooloilivat yksilöinä ja vanhukset taas luottivat kollektiivin ja kaverin voimaan, samaan tapaan kuin 2015 vuoden Ankkurit. Nuoret kyhjöttivät mättään takana toivoen osuvansa metsässä aaveiden lailla liikkuneisiin vanhojen joukkueen taistelijoihin. Yllättävän nopeasti nuorison varusmies aikana saadut opit olivat unohtuneet. Isoimmat erot tulivat asenteessa, vanhat eivät lähteneet tähänkään kilpailuun muu kuin voitto mielessä. Summa summarum, kivaa ja kuumaa oli ja oikein mukava päivän- ja kesänpiristys. Kyllä leikki näin ”aikuisenakin” maistuu ja spekulointi oli kiivasta jokaisen erän jälkeen.

Nuorten kapteeni Henri Heikkinen:

Heti alussa vanhat näytti kaapin paikan ja rökitti meidät 100-0. Joten itsellä kävi mielessä että olisiko ollut mahdollista vähän sekoittaa porukoita, mutta päätin uskoa nuoriin että täältä noustaan ja mennään nuoruuden ja NEVAN innolla eteenpäin! Koko nuorten joukkueen mielestä maasto oli oikein hyvä ja vähän haastavakin. Joten tästä päätellen reissu oli loistava/onnistunut, kaikilla oli hauskaa, varsinkin vanhoilla kun pärjäsivät… and olisi mukavaa että tällaisia järjestettäisiin kauden aikana enemmänkin, saataisiin yhdessä oloa muuallakin kuin kentällä ja pelireissuilla ja siinä samalla mielikin kirkastuisi 🙂 Ja loppuun haluan sanoa että oli todella mukavaa että taistelun jälkeen oli ruokailu Ernon luona, jossa oli tarjolla erittäin erittäin hyvää hampurilaista.

 

[layerslider id=”22″]

 

Naisten Ykköspesis: Kangerteleva kevätkausi

19.6.2026|Kommentit pois päältä artikkelissa Naisten Ykköspesis: Kangerteleva kevätkausi

Ankkureiden Naisten Ykköspesis alkukausi on sujunut vaihtelevasti niin pelillisesti kuin tuloksellisesti. Kymmenestä pelistä on karttunut neljä voitettua peliä ja kuudesta pelistä on lähdetty tappio niskassa. Alkukausi startattiin kotivoitolla ja päätettiin myös kotivoittoon ennen juhannusta. Syyskausi [...]

Superpesis – Kempele haki niukan voiton Ankkureilta

11.6.2026|Kommentit pois päältä artikkelissa Superpesis – Kempele haki niukan voiton Ankkureilta

Alajärven Ankkurit sai keskiviikkona vastaan Kempeleen Kirin Saltex Areenalle. Ottelu oli tiukkaa vääntöä. Kempele kuitenkin vei kaksi pistettä mukanaan voitettuaan ottelun jaksoin 0-1 (1-1, 4-5)   Ottelun ensimmäinen jakso alkoi Ankkurien sisävuorolla ja ei parhaalla [...]

Sivusto jälleen normaalisti käytössä

10.6.2026|Kommentit pois päältä artikkelissa Sivusto jälleen normaalisti käytössä

Sivustollamme ilmenneiden teknisten ongelmien selvitys- ja korjaustyöt on saatu pääosin päätökseen, ja sivusto on jälleen normaalisti käytössä. Korjausten yhteydessä sivusto rakennettiin uudelleen puhtaalle pohjalle ja sen toiminta sekä tietoturva tarkistettiin. Sivuston sisältöjä on palautettu käyttöön [...]

Superpesis – Ankkurit nappasi pisteen hallitsevalta mestarilta

30.5.2026|Kommentit pois päältä artikkelissa Superpesis – Ankkurit nappasi pisteen hallitsevalta mestarilta

Alajärven Ankkurit ja Manse PP Tampereelta kohtasivat perjantaina aurinkoisella Saltex Areenalla. Ensimmäinen jakso oli Mansen täydellistä hallintaa. Toisella jaksolla Manse hallitsi alkua, mutta Ankkurit nousi rinnalle ja ohi. Manse oli kotareissa parempi ja voitto merkittiin [...]

Pesisliikkari ja pesiskerho alkaa viikolla 26

27.5.2026|Kommentit pois päältä artikkelissa Pesisliikkari ja pesiskerho alkaa viikolla 26

Suosittu kunnariketun pesisliikkari ja pesiskerho alkaa 22.6.2026   Pesisliikkari on tarkoitettu 4-7-vuotiaille lapsille ja Pesiskerhoon voi osallistua 8 - 11 - vuotiaat lapset. Pesiskerho vk 26 ja vk 27 (maanantaisin, tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo [...]

Superpesis – Pattijoki otti Ankkureista voiton kotikentällään

26.5.2026|Kommentit pois päältä artikkelissa Superpesis – Pattijoki otti Ankkureista voiton kotikentällään

Ankkurit matkasi tiistaina Pattijoen vieraaksi Miiluareenalle Raaheen. Aurinkoisessa kelissä käydyssä ottelussa Pattijoki oli parempi jaksoin 2-0 (3-1,4-2) Pattijoki ratkaisi ensimmäisen jakson viimeisessä vuoroparissa.  Pattijoki sai ottelussa vahvan alun tilanteiden rakentelun suhteen. Ankkurien ulkopeli puolusti useamman [...]

Rokulipäivät 3-5.7.2026
Pizzeria Albert
Autohuolto Vesteri
EJ-Tarhat
Heta Hoivapalvelut - Arjessa apuna
Putkiasennus Kosunen
Luoman Linja Oy
Taksi Lehtiö